Veyseloglu Group of Companies Announces its Monthly Retail Price Index

Veyseloglu Retail Index represents the April 2023 price index of the most purchased products by the company’s customers.

The overall cost of the most purchased products in April 2023 was higher by 13.1% in April 2023 compared to April in 2022.

The prices of fresh/perishable products increased by 16.2%, the prices of non-perishable (dry, bulk, frozen foods, confectionery and soft drinks) products increased by 12.5%, and the prices of alcoholic beverages and tobacco products increased by 6.5%, the prices of Hygiene and Cleaning Products increased by 18.9%.

Veyseloglu Retail Index has become popular amongst financial institutions and the expert community, as it provides a reliable alternative source of data in measuring consumers’ purchasing power. It also aims to assist ordinary consumers in budgeting for their monthly purchases. It is important to note that the index does not represent a precise level of inflation. 

Veyseloglu Group of Companies (VGC) is a dynamic and multi-faceted FMCG group that encompasses various areas of the supply chain, from production, to distribution, to logistics, to direct interaction with customers through its supermarket chains. VGC genuinely believes in sustainable business models, striving to generate long-term value for all stakeholders and the local communities.

Date
16 May 2023
Related News
17 August 2021

Veysəloğlu Şirkətlər Qrupu iyul ayı üzrə Pərakəndə İndeksini açıqlayıb

Veysəloğlu Şirkətlər Qrupu aylıq təqdim edilən “Veysəloğlu Pərakəndə İndeksi” vasitəsilə məlumatları ictimaiyyətlə açıq paylaşmaqla müştərilərə istehlak səbətlərini planlayan zaman dəstək olmağı hədəfləyir.İndeks göstəricilərinə Veysəloğlu Şirkətlər Qrupunda istehlak məqsədi ilə məhsul alan bütün müştərilərin ən çox aldığı 4317 məhsul daxil edilib. Bu siyahıya qısa müddətli istifadəyə yararlı istehlak məhsulları (təzə qida), qida, spirtli və spirtsiz içkilər, həmçinin tütün məmulatları daxildir. İndeksin hesablanması zamanı satış miqdarlarına görə hər kateqoriyaya ağırlıq veririlir. Nəticədə müştərilərin orta illik və aylıq qiymət dəyişikliyi tempini izləmək mümkün olur.“Veysəloğlu Pərakəndə İndeksi”-nə daxil edilən məhsulların qiymətində 2021-ci ilin iyul ayında 2020-ci ilin iyul ayı ilə müqayisədə 4,8% artım müşahidə edilir. Belə ki, 2021-ci il iyul ayında 2020-ci ilin iyul ayı ilə müqayisədə təzə qida məhsullarında 1,2%, qida və spirtsiz içkilərdə 8,2%, alkoqol və tütün məmulatlarında isə 5,5% artım olub.Veysəloğlu Şirkətlər Qrupunun missiyası cəmiyyəti təmiz, sağlam, münasib qiymət və keyfiyyətə gündəlik istehlak malları ilə təmin etməkdir. Təqdim olunan pərakəndə satış indeksi göstəricilərinə əsasən aydın olur ki, Şirkətlər Qrupu bazarda münasib və maksimum sabit qiymət siyasəti aparmaqla öz missiyasına xidmət edir.

6 September 2021

Veyseloglu Group of Companies announced the Retail Index for August

The Veyseloglu Retail Index includes the most purchased 4,317 products by customers of Veyseloglu Group of Companies. This index includes fresh food (FMCG), food and non-alcoholic beverages, alcohol and tobacco products. Each category is weighed according to sales volumes. As a result, it is possible to track change in average annual and monthly product prices.Compared to August 2020 in August 2021 the product prices included in the "Veyseloglu Retail Index" increased by 6.1%. Compared to August 2020 in august 2021 there was an increase by 4.0% in fresh food, 8.5% in food and non-alcoholic beverages and 5.6% in alcohol and tobacco products.The mission of Veyseloglu Group of Companies is to provide society with fresh, healthy, affordable and high quality daily consumer goods. Based on the presented Veyseloglu Retail Index, it is clear that the Group of Companies serves its mission by pursuing a reasonable and maximum stable pricing policy.

5 October 2021

Veyseloglu Group of Companies announced the Retail Index for September

The Veyseloglu Retail Index includes the most purchased 4,317 products by customers of Veyseloglu Group of Companies. This index includes fresh food, food and non-alcoholic beverages, alcohol and tobacco products. Each category is weighed according to sales volumes. As a result, it is possible to track change in average annual and monthly product prices.Compared to Semptember 2020 in September 2021 the product prices included in the "Veyseloglu Retail Index" increased by 7,7%. Compared to September 2020 in September 2021 there was an increase by 6,7% in fresh food, 9,5% in food and non-alcoholic beverages and 5,8% in alcohol and tobacco products.